• Hej!

    Jag har extremt långa och inkonsekventa svarstider på min hemsida, ofta mellan 50-100 sekunder och ibland helt omöjlig att nå, men ibland nere på 10 sekunder. Värst är det när man är inloggad på adminpanelen. Jag har pratat med webbhotellsleverantören, använder Websupports (tidigare Binero) privatpaket, och de säger att det inte är något som de kan göra åt det och att det inte är något fel från deras sida. Provade även att uppgradera till deras dyra paket under en provperiod men det blev inte bättre svarstider för det. Jag kör Woocommerce på sidan och jag vet att det är ett tungt plugin men det känns inte som att det ska ta så pass lång tid att ladda sidan p.g.a. det. De som handlar på sidan klagar på det och vi som administrerar och jobbar med den blir otroligt frustrerade.

    Jag har även provat att inaktivera alla plugins och sedan aktivera dem en och en för att hitta något som inte funkar, men jag kan inte se något som gör det.

    Är det någon som har någon tanke över vad det kan vara eller en idé som kan hjälpa?

    Tack på förhand!

    • Detta ämne redigerades för 3 år, 6 månader sedan av adameck1.
    • Detta ämne redigerades för 3 år, 6 månader sedan av adameck1.

    Sidan jag behöver hjälp med: [logga in för att se länken]

Visar 1 svar - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Moderator Jonathan Sulo

    (@jonathansulo)

    Bygger snabbare hemsidor.

    WordPress är inte långsamt. Det är allt vi lägger till WordPress som gör det långsamt. Ju mer kod din webbplats innehåller, desto långsammare kommer det att gå. Det är en rätt så enkel princip egentligen.

    Om svarstiderna är inkonsekvent långsamma så beror det sannolikt på WP-cron, dvs att WordPress försöker utföra schemalagda aktiviteter vid vissa besök/sidladdningar. För att undvika detta, inaktivera WP-cron och schemalägg cron på serversidan istället.

    För en WooCommerce-webbplats brukar jag rekommendera åtminstone 256 MB PHP-minnesbegränsning. Tänk på det när du väljer ett webbhotellspaket.

    Trådstartare adameck1

    (@adameck1)

    Tack så mycket! Då vet jag lite bättre.

    Har du något tips på annat webbhotell för runt 100 kr/månad som skulle göra det bättre? Har tittat lite på Inleed som ser ut att ha bra prestanda och Simply.

    Moderator Jonathan Sulo

    (@jonathansulo)

    Bygger snabbare hemsidor.

    Du har en officiell lista med rekommenderade webbhotell från WordPress.org här: https://wordpress.org/hosting/

    100 kr/månad är en bra slant, men det kan vara klokt att testa lite mer kostsamma leverantörer också. När det gäller webbhotell så får man många gånger vad man betalar för.

    Ett webbhotell är en server som flera webbplatser delar på. Den servern har en begränsad mängd resurser och en kostnad som behöver täckas av webbplatserna. Ju billigare det är, desto fler webbplatser behöver servern hantera.

    Vad du än gör, se till att testa din nya leverantör först. Och testa din webbplats prestanda, inte bara cache. Det är lätt att bli lurad där. Med en cache kan vissa publika sidor vara snabba, medan administrationen är långsam.

Visar 1 svar - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Ämnet ”100 s svarstid – hjälp” är stängt för nya svar.